Monday, September 17, 2012

こんいちわ、みなさん!

おもしろい日本語なので、私は日本語をべんきょうたい 。I am intrigued by the culture of Japan compared the world. I've also found the sounds of the language to be very interesting because it has a remarkable similarity to Spanish pronounciation.

たくさんひらがなはへやいべんきょのをむずかしです。


 Ironically, it is the writing recognition I am starting to notice (by me) that has me the most excited, to be able to look at something and know how to say it in Japanese, even if the meaning of the word or phrase is unknown to me.

私はひらがなをへやいべんきょうします。それから私はかんじとかたかなをべんきょします!

じゃあまた!

7 comments:

  1. こんにちわ こんしゅのしゅうまつ なにを しましたか?

    ReplyDelete
  2. ぼく know what you mean with the ひらがな. It isn't so bad memorizing it, but when ぼく read the words out loud ぼく am very slow and sound out each syllable, sort of how young children sound out letters when they learn えいご. As for the pronunciation in general, I've heard it's relatively easy for えいご-speakers to learn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, but once you know the ひらがな、 it feels really awesome to be able to recognize something にほんご written in the characters. I do the same, I feel like a little kid again.

      Delete
  3. こんにちわ Evergreen さん、
    こんしゅ ノートルダムだいがくの フットボールを みましたか?(Did you watch the Notre Dame vs Michigan game this weekend?)
    I'm a sophomore at Notre Dame and I'm also learning Japanese. どうぞ よろしく ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. いえ、すみません。I didn't watch it. どおぞよろしく、Zhaoーさん。Any difficulties learning にほんご。And, why did you decide to learn this language?

      Delete
  4. こんにちは!シェンです。どうぞよろしく。プリンストンだいがくのにねんせいです。わたしもにほんごのいちねんせいです。

    I had a lot of trouble learning hiragana, too. I've been having so much fun learning the kana, though. You should see my notebooks for my other classes.

    じゃあまた!

    ReplyDelete